• 18/10/2021
    9u30 - 16u30
  • Brugge

Doelpubliek

Professionelen werkzaam in het (buitengewoon) basisonderwijs, in een ondersteuningsteam, CLB of CAR met een uitgesproken interesse in schrijfmotoriek.

Meer info

Het schrijfproduct kan door verschillende oorzaken (motorisch, cognitief of gedragsmatig) beïnvloed worden en schrijfproblemen veroorzaken. Zowel bij kleuters (voorbereidend schrijven) als bij lagereschoolkinderen (aanvankelijk schrijven in de 1ste graad) kan zowel het moeizaam aanleren als het automatiseren ervan extra ondersteuning vragen van de leerkracht, zorg, ondersteuner of therapeut.

Tijdens deze studiedag wordt aandacht besteed aan de verschillende oorzaken van schrijfproblemen, inzichten in denken en handelen en krijg je inzicht in een eigen schrijfmethodiek om het stimuleren en het aanpakken van het schrijfproces te bevorderen. Ook worden er materialen en oefeningen aangeboden om er zelf mee aan de slag te gaan.

Er is ruimte voor het uitwerken van een casus.

Docent
Karen Van Dyck werkt als psychomotorisch therapeut in een privépraktijk, is erkend auti- en gedragscoach en is werkzaam in het ondersteuningsnetwerk VOKAN. Ze wordt geregeld uitgenodigd als gastspreker bij verschillende organisaties.

 

Inschrijven
Deze studiedag wordt georganiseerd in samenwerking met SIG. Om in te schrijven leiden we u graag verder door naar de website van SIG:

https://www.sig-net.be/vormingen/professioneel-aanbod/6229/Schrijfproblemen-en-schrijfmotoriek-in-het-buiten)gewoon-lager-onderwijs

https://www.sig-net.be/vormingen/professioneel-aanbod/6231/Schrijfproblemen-en-schrijfmotoriek-in-het-buiten)gewoon-lager-onderwijs-voor-studenten-van-Hogeschool-VIVES)- (voor studenten VIVES)

Vragen? Neem gerust contact op met ingeborg.degeest@vives.be